Przeciwutleniacze (dieta)

Przeciwutleniacze (dieta) Wyniki badań wskazują na to, że spożywanie wraz z pokarmami pewnych antyoksydantów może chronić przed zaburzeniami pamięci. W jednym z badań 422 obywateli Szwajcarii w wieku 65-94 lat wykazano, że duże stężenia witaminy C i beta-karotenu w surowicy krwi (oba związki należą do przeciwutleniaczy) skojarzone były z dobrymi wynikami testów na przypominanie, rozpoznawanie i słownictwo. Czy to oznacza, że przyjmowanie suplementów tych związków może uczynić mózg sprawniejszym?

Najwyraźniej nie. Osoby biorące udział we wspomnianym badaniu czerpały antyoksydanty z diety bogatej w owoce i warzywa, a nie z pigułek. Mimo że szwajcarskie badanie nie wykazało związku witaminy E (kolejny przeciwutleniacz) i zachowaniem pamięci, to inne badania sugerowały, że włączenie jej do diety może być dobrym pomysłem. Kiedy badacze z Rush Institute for Healthy Aging i Rush Alzheimer's Disease Center poddali czteroletniej obserwacji 800 mieszkańców Chicago, okazało się, że spożywanie wraz z dietą witaminy E może zmniejszać ryzyko rozwoju choroby Alzheimera - chociaż zależność ta dotyczyła przede wszystkim osób z predyspozycją genetyczną do rozwoju choroby Alzheimera.

 
projekty garaży - Angielskie słówka - Korony pełnoceramiczne Kraków - nfs undercover - sedacja - gry - brygadafo.to.pl - Wyszukiwarka mp3 - czytnik rfid - lotto - Słodycze - Angielski Bemowo - Angielski Wrocław - Niszczarki